IT support engineer (sap) – Den Haag & @ home

Introductie

Opdracht voor 6 maanden, zowel vanuit Den Haag als vanuit huis.

Organisatie

International client with several business lines.

Functie

Een belangrijk deel van de business is het verkopen van producten aan klanten. De portfolio bestaat een zeer groot aantal industriële producten (??1.000.000) en een groot aantal zeer diverse klanten).

Over het algemeen bestellen klanten elektronisch (90%) en deze orders moeten zo automatisch mogelijk in SAP verwerkt worden. Het standaard proces is dat de order van een klant verwerkt wordt in één of meerdere bestellingen richting de verschillende fabrieken. Deze fabrieken leveren direct aan de klant en sturen de rekening. Deze rekening moet automatisch verwerkt worden en de factuur (elektronisch, PDF of papier ) moet aan de klant gestuurd worden. Voorwaarde hierbij is dat de omzet en kosten op de juiste profit centers en kostenplaatsen geboekt worden.

Om dit proces zo automatisch mogelijk te laten verlopen is het belangrijk dat alle product gegevens en lijstprijzen in SAP correct zijn. Dat zelfde geldt voor alle klantgegevens inclusief de afgesproken kortingen. Op het moment dat ergens iets niet correct staat loopt het proces vast en/of krijgt de klant een verkeerde prijs berekend. In dat geval is ondersteuning nodig. Deze ondersteuning levert deze afdeling. Zij onderzoeken waarom iets fout gaat en hoe het structureel opgelost kan worden.

Het contact met de klanten wordt verzorgd door de Backoffice. Hiervoor zijn ze de first level support.


De klanten kunnen elektronisch bestellen via een internet commerce applicatie. Deze applicatie:

– Bevat een catalogus met informatie over al de artikelen inclusief lijst- en klanten prijs

– Biedt configuratoren waarmee de klant complexe artikelen/systemen kan samenstellen

– Biedt de mogelijkheid om de actuele levertijden op te vragen van artikelen

– Biedt de mogelijkheid om winkelwagens samen te stellen en te bestellen

– Geeft overzicht over de status van de bestellingen


De afdeling waarvoor wij zoeken is in Nederland de eigenaar van deze applicatie en verantwoordelijk dat deze correct functioneert en dat klanten support kunnen krijgen als ze vragen hebben over het bestelproces

Functie-eisen

Wij zoeken iemand die kan ondersteunen bij het support van het product business proces inclusief de internet applicatie. Aangezien zowel SAP systeem als de Internet applicatie zeer klant specifiek zijn wordt natuurlijk training on the job gegeven.


Kennis van SAP R/3 system is een pre en geen eis. Indien men enkel ervaring heeft met SAP, product business en transacties waarbij orders verwerkt worden in bestellingen is dit voldoende. De ervaring in het bieden van ondersteuning op een applicatie en kennis van IT systemen is het belangrijkste. De SAP kennis is bij onze klant voldoende aanwezig.


Inlichtingen

Milja Prince 023-5583723

Sollicitatie

Milja Prince 023-5583723