Order (Management) Coordinator – Den Haag

Introductie

Heb jij ervaring in Order Management en Logistiek?

Denk jij graag mee over Proces en Kwaliteit?

En wil jij jouw reeds opgedane ervaring en kennis nog verder uitbreiden?

Lees dan snel verder!



Organisatie

Onze klant levert zowel producten, systemen, installaties als diensten. Het gevarieerde leveringsprogramma bestrijkt vrijwel alle terreinen van de elektrotechniek en de elektronica. De Nederlandse afnemers uit de zakelijke markt vinden bij onze klant totaaloplossingen op het gebied van Power and gas, Wind Power and Renewables en vele andere sectoren.

Functie

– Operationeel (40%)

  • Inhoudelijke kennis van het ordermanagement proces ten behoeve van de productbusiness van de divisies DF & PD;
  • Coördinatie en uitvoering geven aan c.q. activiteiten verrichten ten behoeve van het ordermanagement proces voor de productbusiness van de divisies DF & PD. Hieronder wordt o.a. verstaan het maken van bestellingen ten behoeve van klantenopdrachten, het beantwoorden van vragen van klanten, het afhandelen van reclamaties van klanten, het begeleiden van spoedleveranties naar klanten, het inboeken van klantenopdrachten, het verwerken van mutaties in het ERP-systeem (SAP);
  • Operationeel afhandelen van speciale bestellingen {bestellingen derden, specifieke kasten, bepaalde urgenties ed.}

– Mensen (10-20%)

  • Verantwoordelijk voor de samenwerking met het Modus-team in Polen;
  • Instructie verzorgen aan het Modus-team (m.n. in de Modus begin fase [1jr] zeer belangrijk) van het huidige ordermanagement proces ten behoeve van productbusiness van de divisies DF&PD in Nederland. Hierbij is het ook van belang dat het ordermanagement proces van de divisies DF & PD met en bij de klanten doorgesproken c.q. uitgelegd kan worden;
  • Zorgdragen voor een continue in afstemming met de andere Order Coördinators mbt optimalisaties en instructies richting het Modus-team en intensieve samenwerking met het Modus-team m.b.t. speciale bestellingen.

– Proces en Kwaliteit (30%)

  • Verantwoordelijk voor proces optimalisaties en proces harmonisaties van het ordermanagement proces tussen DF & PD SNL en Siemens Modus Polen (gebaseerd op Lean-management.) Dergelijke optimalisaties dienen plaats te vinden vanuit zowel het perspectief van de divisies DF & PD in Nederland en het Modus-team in Polen, teneinde een win-win situatie te bereiken;
  • Bedenken, uitwerken en implementeren van procesverbeteringen teneinde de automatiseringsgraad van het ordermanagement proces ten behoeve van productbusiness van de divisies DF&PD verder te verhogen op basis van nieuwe technologieën;
  • Zorgdragen voor een goede duidelijke overdracht in woord en geschrift van de betreffende proces optimalisaties aan de collega’s van IT en het Sales Excellence team, en proactief meewerken ten tijde van het implementeren van de procesverbeteringen;
  • In staat om gezamenlijk met de klant specifieke procesverbeteringen te definiëren en te implementeren.

– SLA-Coördinatie (10-20%)

  • Coördinatie van de performance van Modus Polen. Hieronder wordt verstaan het meten van de performance, het afstemmen van de verbeteringsmaatregelen, het bijsturen ingeval van afwijkingen. Hierbij is o.a. van belang het overzicht en controle op de werkvoorraad, de optimalisatie van de telefonische reactie tijd, de klantentevredenheid, het oplossend vermogen van het Modus-team, de effectiviteit van de uitgevoerde reclamaties door het Modus-team en de communicatie met de team-lead van het Modus-team in Polen;
  • Verzorgen van een goede tijdige, volledige en juiste informatie en rapportage (mondeling en schriftelijk) naar Back Office Management met daarbij tijdige escalatie ingeval van structurele problemen.

Functie-eisen

  • Een afgeronde MBO-niveau opleiding of aantoonbaar niveau voortvloeiend uit eerdere werkervaringen;
  • Minimale werkervaring 2 tot 4 jaar in order management en logistiek;
  • Bewezen resultaatgerichtheid en bewezen vaardigheid in samenwerking over verschillende disciplines afdelingen heen;
  • Bewezen resultaten in change en optimalisatie trajecten;

Verdere competenties:

  • Samenwerking {communicatief sterk, hands-on, proactief, overtuigingskracht, oplossingsgericht};
  • Analytisch {gestructureerd, conceptueel inzicht, gebaseerd op big-data, change / optimalisatie};
  • Klantgericht.

Inlichtingen

Benjamin Croonen 0641749192

Sollicitatie

Benjamin Croonen 023-3032950