Sales Support Engineer – Zuid-Holland

Organisatie

Industry 4.0, Big Data, The Internet of (Every)Thing(s), Smart Industry. Al deze termen zijn van toepassing op de wereldwijde digitaliseringstrend binnen de industrie. Onze klant legt hierin het accent op procesautomatisering, waarbij elektrische en mechanische aandrijftechniek en DCS-/SCADA-systemen toegepast worden. Het uitgebreide hardware en software portfolio van onze klant reikt van design en productieplanning tot aan het bieden van service en zorgt voor een naadloze overgang van de virtuele naar de reële wereld. De business unit Customer Services biedt diensten aan die deze software, producten en oplossingen ondersteunt met als doel de klant waar mogelijk te ontzorgen, productieprocessen nog verder te optimaliseren, waar mogelijk preventief en mocht het toch een keer mis gaan ook correctief teneinde de beschikbaarheid van de installaties van haar klanten zo hoog mogelijk te houden.

De groep Operations Support speelt een belangrijke rol in de realisatie van services. Dit begint bij de verkoopondersteuning van serviceovereenkomsten, small projects, consultancy-, engineerings-, onderhouds- en fieldservicediensten, spare parts als ook de orderafwikkeling, logistiek, werkvoorbereiding, realisatie en projectleiding hiervan. Hiernaast zorgen twee service delivery managers voor een optimale afstemming van de geboden diensten en klantwensen. Operations Support heeft een jaaromzet van ongeveer 12 miljoen euro, waarvan bijna 40% op basis van servicecontracten.

Functie

Wij zijn op zoek naar een Sales Support Engineer die past in een dynamisch team, binnen de afdeling Service Delivery. Als Sales Support Engineer adviseer je onze klanten op het vlak van spare parts van elektrische/elektromechanische motoren en regelbare aandrijftechniek voor een voornamelijk industriële klantenkring. Hiernaast probeer je klantrelaties verder uit te bouwen en bijpassende producten en diensten te verkopen. Je wordt hierbij ondersteund door jouw directe collega’s, productspecialisten, HQ-collega’s, service sales specialisten en accountmanagement. Zo ben je vanaf het eerste klantcontact tot de uiteindelijke levering betrokken en streef je steeds naar maximale klanttevredenheid.

Als Sales Support Engineer bij ons, ga je actief aan de slag met:

  • het adviseren van zowel nationale als internationale klanten op het gebied van spare parts en retrofits;
  • het beoordelen van de haalbaarheid van aanvragen. Kunnen wij wel (op tijd) leveren wat de klant vraagt?;
  • het uitzoeken en bepalen welke onderdelen er nodig zijn op basis van de klantaanvraag (mechanisch en elektrisch);
  • het opstellen van offertes met toegevoegde waarde voor onze klanten;;
  • het coördineren van het orderproces in de interne organisatie;
  • het bedenken van spare parts lijsten voor bestaande klanten en machines.

Functie-eisen

Klantgerichtheid is in deze functie eerder een must dan een pré. Jij staat als Sales Support Engineer in contact met bestaande klanten en draagt er dus zorg voor dat zij ook klant blijven. Door op technisch niveau mee te kunnen praten, weet de klant direct waar zij aan toe zijn.

Om in aanmerking te komen voor deze rol verwachten wij:

  • je bent in het bezit van een technisch MBO-diploma (dit is een must!);
  • je hebt ongeveer 2 jaar ervaring in een soortgelijke technisch-commerciële rol;
  • enige ervaring binnen de machinebouw is een absolute pré!;
  • je kunt tekeningen lezen en op basis daarvan de klant adviseren en informeren;
  • je beheerst de Nederlandse en Engelse taal ruim voldoende;
  • je bent zoals gezegd klantgericht en niet bang om de klant te woord te staan.
  • je hebt kennis en ervaring van MS Office.

Inlichtingen

Benjamin Croonen 06-41749192

Sollicitatie

Benjamin Croonen 06-41749192